دانلود ۸ كليپ زيباي نواختن تنبور حرفه اي كه بايد دانلود كنيد!

۱ بازديد

در اين مقاله كليپهاي زيبايي از طرز نواختن تنبور حرفه اي توسط اساتيد معروف را براي دانلود رايگان در اختيار شما قرار مي دهيم. پس چنانچه علاقمند به ساز تنبور مي باشيد تماشاي اين فيلم ها را از دست ندهيد.

مقدمه:

هنرمندان رشته موسيقي با استفاده از آلات موسيقي مختلفي مي توانند استعداد هنري خود را در اين زمينه به نمايش بگذارند. يكي از سازهاي موسيقي ايران تنبور است كه در عين شباهت زيادي كه به سازهاي ديوان و دوتار دارد، جنبه‌ عرفاني و مقامي هم دارد. از گذشته هاي دور تاكنون نوازندگان معروف و چيره دستي با تنبور هنرنمايي كرده اند. تنبور يكي از سازهاي زهي است كه در آن سيم‌ها از روي دسته‌اي بلند و كاسه‌اي عبور كرده‌ است و با ضربه انگشتان به صدا درمي‌آيد. تنبور كهن‌ترين ساز زهي زخمه‌اي است، به اين معنا كه اولين سازي مي‌باشد كه دسته‌اي بلند به همراه كاسه و وتر داشته است. در كتب و رسالات زيادي در اين مورد سخن گفته‌اند. كتاب ديكشنري گراو كه در زمينه ساز شناسي مي‌باشد، قدمت اين ساز را پنج الي شش هزار سال دانسته و مجسمه‌هاي سنگي در موزه‌ها و آثار باستاني به جاي مانده در شوش و تپه‌هاي بني يونس در حوالي شهر موصل قدمت اين ساز را 1500 الي 2000 سال قبل از ميلاد نشان مي‌دهد. تنبور از شكل ظاهري داراي دو نوع است
يك: نوعي كاسه ي آن يك تيكه است واز لحاظ ساخت آن بسيار مشكل است و تنبور قديم همه از اين نوع بوده اند
دو: نوعي كه به چمني مشهور ست كه همان تركه اي است كه كاسه ي آن از تكه هاي چوب درست شده است و مزيتي كه برنوع اول دارد اين است كه هم ساخت آن راحت تر است واگر از لحاظ كاسه آن مشكلي پيش بيايد تعمير آن راحت تر است.

همچنين تصاوير مختلف از اين فيلمها راببينيد:

براي مشاهده ويدئوها به لينك اصلي زير مراجعه نماييد:

دانلود 8 كليپ زيباي نواختن تنبور حرفه اي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.