۲۰ تا از بهترين كليپ هاي سنتور نوازي بزرگان موسيقي ايران (رايگان)

۳ بازديد

آنچه كه در اين شبهاي بلند زمستان خيلي ها رو دور هم جمع ميكنه نواختن موسيقي هاي مختلف و دوست داشتني است كه باعث ميشه افراد لحظات خوشي را با اين ملودي هاي محبوب خوش بگذرانند. ساز سنتور يكي از اين موسيقي هاي دلنواز است . در اين مقاله 20 كليپ از سنتور نوازيهاي زيباي بزرگان و استعدادهاي موسيقي ايران را براي شما تهيه كرده ايم كه براي دانلود رايگان در اختيار شما علاقمندان قرار مي دهيم. ما در گردآوري اين ويدئوها سعي نموده ايم تا بهترين و كاربردي ترين فيلمها را براي شما تهيه كنيم تا گام كوچكي در درك بهتر شما از نحوه نواختن سنتور برداشته باشيم. اميدواريم كه بپسنديد و لذت ببريد. 

مقدمه:

آموختن مباني موسيقي (تئوري و سلفژ) به يادگيري شما كمك مي كند. همينطور گوش دادن به موسيقي سنتي و خواندن كتاب هاي مربوط به موسيقي نيز موثر است. سنتور سازي زهي مضرابي است. وسعت صوتي آن حدود سه اكتاو و جعبه صوتي آن از جنس چوب و به شكل ذوذنقه متساوي الساقين است. اين جعبه از دو صفحه ذوذنقه اي كه در زير و روي ساز قرار دارند و چهار كلاف كه در نقش ديواره هاي ساز، صفحه هاي ذوذنقه اي رو و زير ساز را به هم متصل مي نمايد تشكيل مي شود. سنتورها انواع مختلفي دارند مانند سالاري، صادقي و عليزاده، موسوي، مدني و … سنتور به دليل اينكه از قبل كوك شده است، صداي خوش آيندي از آن ايجاد مي شود. بهرحال براي خوب نواختن آن نياز به تمرين و ممارست داريد.

و اينك به سراغ تصاوير گرفته شده از اين فيلمها مي رويم كه در ادامه مي بينيد.

اين ساز در انواع سنتور نه خرك سُل كوك، نه خرك لا كوك، ده خرك، سنتور باس، سنتور كروماتيك و كروماتيك بم ساخته ميشود. سنتور متداول نه خرك سل كوك و لا كوك است. از نوازندگان معروف اين ساز مي توان از فرامرز پايور، پشنگ كامكار، پرويز مشكاتيان، نادر سينكي، اردوان كامكار نام برد.

جهت تماشاي ويدئوها به لينك اصلي زير رجوع نماييد:

20 تا از بهترين كليپ هاي سنتور نوازي بزرگان موسيقي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.